IMPLEMENTASI STRATEGI PEMASARAN SYARIAH DALAM KOPERASI SIMPAN PINJAM DI KOPPONTREN (AL-MASHDUQIAH)

Rofiatul Masyruroh, Siti Aisyah

Abstract


The focus of this study aims to analyze the implementation of marketing strategies in Islamic . This research method uses qualitative research methods using observation and interviews, data sources are managers, administrators, and employees. The results showed that the marketing strategy in the savings and loan cooperatives through door to door was carried out by the collection team.

Full Text:

PDF

References


Ii, B. A. B., & Koperasi, P. (2001). Tinjauan Tentang Koperasi. 2001.

Mubarok, N. (2017). Strategi Pemasaran Islami Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Butik Calista. I-Economics, 3(1), 73–92.

Priliandani, N. M. I., Juniariani, N. M. R., & Mariyatni, N. P. S. (2018). Pengaruh Ukuran Koperasi, Jenis Koperasi Serta Pengalaman Kepengurusan Manajemen Terhadap Kualitas Sistem Pengendalian Intern Pada Koperasi Di Kabupaten Tabanan. Jurnal Aplikasi Akuntansi, 3(1), 141–178. https://doi.org/10.29303/jaa.v3i1.37

Purwantini, S., Rusdianti, E., & Wardoyo, P. (2017). Kajian Pengelolaan Dana Koperasi Simpan Pinjam Konvensional Di Kota Semarang. Jurnal Dinamika Sosial Budaya, 18(1), 133. https://doi.org/10.26623/jdsb.v18i1.564

Setyawati, I., Suroso, S., Rambe, D., Damayanty, P., & Lestari, T. S. (2018). Upaya Peningkatan Pengelolaan Koperasi Simpan Pinjam Pada Sekolah Menengah Umum Di Kecamatan Jagakarsa. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat UBJ, 1(1), 1–22. https://doi.org/10.31599/jabdimas.v1i1.238

Sitepu, C. F., & Hasyim, H. (2018). PERKEMBANGAN EKONOMI KOPERASI di INDONESIA. Niagawan, 7(2), 59–68. https://doi.org/10.24114/niaga.v7i2.10751

Sofyan, J. H. (2018). Implementasi Strategi Pemasaran Syariah pada Simply Homy Guest House Yogyakarta. 55.

Suindratwati. (2015). Strategi Pemasaran Islami Dalam Meningkatkan Penjualan Studi Kasus : Toko Jesy Busana Muslim Bapangan Mendenrejo Blora. Strategi Pemasaran Syariah, Bisnis Intelejen, 1–102.

Vaulina, J., Sari, P., Ekonomi, P. P., Ekonomi, J. P., Ekonomi, F., & Surabaya, U. N. (2013). Karyawan Keluarga Besar Petrokimia Gresik ( K3Pg ).

Wulansari, P., Damanik, A. H., & Prasetio, A. P. (2017). Jurnal Manajemen Indonesia. Jurnal Manajemen Indonesia, 14(2), 163–170. https://doaj.org/article/ea65eba20c7045858878b2aec206fa10

Ii, B. A. B., & Koperasi, P. (2001). Tinjauan Tentang Koperasi. 2001.

Mubarok, N. (2017). Strategi Pemasaran Islami Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Butik Calista. I-Economics, 3(1), 73–92.

Priliandani, N. M. I., Juniariani, N. M. R., & Mariyatni, N. P. S. (2018). Pengaruh Ukuran Koperasi, Jenis Koperasi Serta Pengalaman Kepengurusan Manajemen Terhadap Kualitas Sistem Pengendalian Intern Pada Koperasi Di Kabupaten Tabanan. Jurnal Aplikasi Akuntansi, 3(1), 141–178. https://doi.org/10.29303/jaa.v3i1.37

Purwantini, S., Rusdianti, E., & Wardoyo, P. (2017). Kajian Pengelolaan Dana Koperasi Simpan Pinjam Konvensional Di Kota Semarang. Jurnal Dinamika Sosial Budaya, 18(1), 133. https://doi.org/10.26623/jdsb.v18i1.564

Setyawati, I., Suroso, S., Rambe, D., Damayanty, P., & Lestari, T. S. (2018). Upaya Peningkatan Pengelolaan Koperasi Simpan Pinjam Pada Sekolah Menengah Umum Di Kecamatan Jagakarsa. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat UBJ, 1(1), 1–22. https://doi.org/10.31599/jabdimas.v1i1.238

Sitepu, C. F., & Hasyim, H. (2018). PERKEMBANGAN EKONOMI KOPERASI di INDONESIA. Niagawan, 7(2), 59–68. https://doi.org/10.24114/niaga.v7i2.10751

Sofyan, J. H. (2018). Implementasi Strategi Pemasaran Syariah pada Simply Homy Guest House Yogyakarta. 55.

Suindratwati. (2015). Strategi Pemasaran Islami Dalam Meningkatkan Penjualan Studi Kasus : Toko Jesy Busana Muslim Bapangan Mendenrejo Blora. Strategi Pemasaran Syariah, Bisnis Intelejen, 1–102.

Vaulina, J., Sari, P., Ekonomi, P. P., Ekonomi, J. P., Ekonomi, F., & Surabaya, U. N. (2013). Karyawan Keluarga Besar Petrokimia Gresik ( K3Pg ).

Wulansari, P., Damanik, A. H., & Prasetio, A. P. (2017). Jurnal Manajemen Indonesia. Jurnal Manajemen Indonesia, 14(2), 163–170. https://doaj.org/article/ea65eba20c7045858878b2aec206fa10


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 Rofiatul Masyruroh, Siti Aisyah